Despre proiect

Proacțiune pentru o comunitate educațională multiprofesională – ProActiv

Proiect cofinanțat din Fondul Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020

Axa prioritară: 6

Prioritatea de investiții: 10i

Obiectiv specific: 6.6

Programul: “PROFESORI MOTIVAȚI ÎN ȘCOLI DEFAVORIZATE”

Număr proiect: POCU/73/6/6/106247

Beneficiar: Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad

Partener: Inspectoratul Școlar Județean Arad

Școlile țintă în care se implementează proiectul:

  • Liceul Special ”Sfânta Maria” Arad;

  • Centrul Școlar de Educație Incluzivă Arad;

  • Liceul Tehnologic ”Sava Brancovici” Ineu;

  • Școala Gimnazială ”Adam Nicolae” Arad;

  • Școala Gimnazială Nr.2 Pecica.

Grupul ţintă:

  • 307 cadre didactice și de sprijin

  • 25 de membri ai Consiliilor de Administrație

Bugetul proiectului:

  • Valoarea totală: 5.784.808,01 lei

  • Valoarea nerambursabilă: 4.917.086,81 lei (85%)

  • Valoarea cofinanţării: 867.721,20 lei(15%)

Obiectivul general al proiectului:

Dezvoltarea, aplicarea și multiplicarea unui program complex de dezvoltare profesională în scopul prevenirii riscului de părăsire timpurie a școlii la nivel județean.

Obiectivele specifice:

OS1. Creerea și livrarea unui program complex de dezvoltare profesională, numit generic “ABCD”, format din patru programe A, B, C și D, pentru adaptarea și personalizarea actului educațional la copiii aflați în risc de abandon școlar.

OS2. Îmbunătățirea competențelor profesionale a 307 cadre didactice și de sprijin, a 5 echipe manageriale aparținând celor 5 unități școlare selectate în cadrul proiectului pe parcursul a 4 semestre școlare.

OS3. Consolidarea unei structuri piramidale de susținere a demersului cadrelor didactice pentru prevnirea abandonului școlar, având drept instrument inovarea socială și TIC.

Activităţile derulate în cadrul proiectului:

Activitatea1. Elaborarea programului complex de dezvoltare profesională pentru creșterea capacității profesionale a a cadrelor didactice, a managerilor școlari și a echipelor manageriale (ABCD)

  • 1.1. Elaborarea programului de mentorat dedicat personalizării actului învățării, acreditat MEN - program A

  • 1.2. Elaborarea programului de formare în domeniul leadershipului și a educației pentru caracter, acreditat MEN- program B

  • 1.3. Elaborarea programului de formare dedicat echipelor manageriale - managementul unei școli incluzive, acreditat MEN - program C

  • 1.4. Stabilirea unui program de formare specializat dedicat cadrelor didactice care lucrează cu copii cu CES - metode terapeutice ABA, PECS - program D si achizitia lui

  • 1.5. Elaborarea și utilizarea platformei de eLearning și a conținutului digital pentru derularea programului complex de dezvoltare profesională

Activitatea 2. Constituirea și consolidarea echipelor care vor asigura intervențiile în școlile beneficiare

  • 2.1. Selectarea celor 12 mentori - formatori din proiect

  • 2.2. Formarea mentorilor - formatori

Activitatea 3. Organizarea și livrarea programului complex de dezvoltare profesională ABCD

  • 3.1. Planificarea și organizarea celor 4 componente ale programului complex de dezvoltare profesională

  • 3.2. Livrarea programelor A, B, C în școlile țintă de către cei 12 mentori formatori

  • 3.3. Livrarea programului specializat în scolile țintă – programul D

  • 3.4. Desfășurarea activităților aplicative și de mentorat la nivelul școlilor

  • 3.5. Elaborarea metodologiei și acordarea de stimulente pentru performanță

  • 3.6. Organizare conferințe și ateliere de analiza, consolidare diseminare bune practici

Activitatea 4. Organizarea și derularea competiței pentru o Școală Incluzivă la care participă cadre didactice care au parcurs programul de dezvoltare profesională

  • 4.1. Elaborarea metodologiei pentru competiția „Școală incluzivă”

  • 4.2. Derularea competiției propriu-zise

  • 4.3. Selectarea câștigătorilor și premierea acestora

Activitatea 5. Management de proiect și alte activități suport pentru implementarea proiectului

  • 5.1. Asigurarea managementului de proiect – managementul resurselor umane, management financiar, managementul achizițiiilor

  • 5.2. Asigurarea măsurilor de informare prin realizarea, tipărirea și distribuirea de materiale de informare, respectiv organizarea conferințelor de proiect

Rezultate previzionate:

  • Un program complex de dezvoltare profesională numit “ABCD” creat și livrat grupului țintă;

  • 307 cadre didactice și/sau de sprijin participante la programe de formare;

  • 5 echipe manageriale din 5 școli participante la programe de programe de formare;

  • 1 program de mentorat dedicat personalizării actului învătării, cuprinzând 4 module de formare, acreditat de MENCS 25 CPT, 90 de ore, parte din programul complex de dezvoltare profesională

  • 1 program de formare în domeniul leadershipului și a educației pentru caracter, acreditat MENCS, 15 CPT, 60 ore, parte din programul complex de dezvoltare profesională

  • 1 un program de formare dedicat echipelor manageriale, acreditat MENCȘ, 60 ore, 15 CPT, parte din programul complex de dezvoltare profesională;

  • 1 program de formare specializat dedicat unui numar de 307 cadre didactice si personal didactic de sprijin care lucrează cu copii cu CES – Modele de interventie ABA – PECS,

  • 1 platforma de eLearning funcțională pentru derularea programului complex de dezvoltare profesională, pentru comunicare și diseminare proiect,

  • Un kit al mentorului – formator ;

  • Un ghid de bune practici în format electronic;

  • Un atelier de analiză, consolidare diseminare bune practici organizat cu 86 de participanți;

  • Suport de curs oferit fiecărui participant la programul complex;

  • 307 planuri de dezvoltare profesionale completate și puse in practică până la finalul proiectului;

  • 1 strategie pentru diminuarea riscului de abandon școlar dezvoltată la nivelul școlilor;

  • 307 cadre didactice mentorate față în față și on line;

  • 1 metodologie pentru acordare de stimulente;

  • 50 de stimulente pentru performanță oferite participanților din grupul țintă care au participat la formare și au aplicat;

  • 2 conferințe locale organizate pe tema egalității de șanse și a incluziunii școlare;

  • 1 metodologie pentru competiția “Școala incluzivă”;

  • 50 de proiecte pe tema incluziunii premiate în urma implementării;