Despre proiect
Proacțiune pentru o comunitate educațională multiprofesională – ProActiv
Proiect cofinanțat din Fondul Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020
Axa prioritară: 6
Prioritatea de investiții: 10i
Obiectiv specific: 6.6
Programul: “PROFESORI MOTIVAȚI ÎN ȘCOLI DEFAVORIZATE”
Număr proiect: POCU/73/6/6/106247
Beneficiar: Casa Corpului Didactic „Alexandru Gavra” Arad
Partener: Inspectoratul Școlar Județean Arad
Școlile țintă în care se implementează proiectul:
-
Liceul Special ”Sfânta Maria” Arad;
-
Centrul Școlar de Educație Incluzivă Arad;
-
Liceul Tehnologic ”Sava Brancovici” Ineu;
-
Școala Gimnazială ”Adam Nicolae” Arad;
-
Școala Gimnazială Nr.2 Pecica.
Grupul ţintă:
-
307 cadre didactice și de sprijin
-
25 de membri ai Consiliilor de Administrație
Bugetul proiectului:
-
Valoarea totală: 5.784.808,01 lei
-
Valoarea nerambursabilă: 4.917.086,81 lei (85%)
-
Valoarea cofinanţării: 867.721,20 lei(15%)
Obiectivul general al proiectului:
Dezvoltarea, aplicarea și multiplicarea unui program complex de dezvoltare profesională în scopul prevenirii riscului de părăsire timpurie a școlii la nivel județean.
Obiectivele specifice:
OS1. Creerea și livrarea unui program complex de dezvoltare profesională, numit generic “ABCD”, format din patru programe A, B, C și D, pentru adaptarea și personalizarea actului educațional la copiii aflați în risc de abandon școlar.
OS2. Îmbunătățirea competențelor profesionale a 307 cadre didactice și de sprijin, a 5 echipe manageriale aparținând celor 5 unități școlare selectate în cadrul proiectului pe parcursul a 4 semestre școlare.
OS3. Consolidarea unei structuri piramidale de susținere a demersului cadrelor didactice pentru prevnirea abandonului școlar, având drept instrument inovarea socială și TIC.
Activităţile derulate în cadrul proiectului:
Activitatea1. Elaborarea programului complex de dezvoltare profesională pentru creșterea capacității profesionale a a cadrelor didactice, a managerilor școlari și a echipelor manageriale (ABCD)
-
1.1. Elaborarea programului de mentorat dedicat personalizării actului învățării, acreditat MEN - program A
-
1.2. Elaborarea programului de formare în domeniul leadershipului și a educației pentru caracter, acreditat MEN- program B
-
1.3. Elaborarea programului de formare dedicat echipelor manageriale - managementul unei școli incluzive, acreditat MEN - program C
-
1.4. Stabilirea unui program de formare specializat dedicat cadrelor didactice care lucrează cu copii cu CES - metode terapeutice ABA, PECS - program D si achizitia lui
-
1.5. Elaborarea și utilizarea platformei de eLearning și a conținutului digital pentru derularea programului complex de dezvoltare profesională
Activitatea 2. Constituirea și consolidarea echipelor care vor asigura intervențiile în școlile beneficiare
-
2.1. Selectarea celor 12 mentori - formatori din proiect
-
2.2. Formarea mentorilor - formatori
Activitatea 3. Organizarea și livrarea programului complex de dezvoltare profesională ABCD
-
3.1. Planificarea și organizarea celor 4 componente ale programului complex de dezvoltare profesională
-
3.2. Livrarea programelor A, B, C în școlile țintă de către cei 12 mentori formatori
-
3.3. Livrarea programului specializat în scolile țintă – programul D
-
3.4. Desfășurarea activităților aplicative și de mentorat la nivelul școlilor
-
3.5. Elaborarea metodologiei și acordarea de stimulente pentru performanță
-
3.6. Organizare conferințe și ateliere de analiza, consolidare diseminare bune practici
Activitatea 4. Organizarea și derularea competiței pentru o Școală Incluzivă la care participă cadre didactice care au parcurs programul de dezvoltare profesională
-
4.1. Elaborarea metodologiei pentru competiția „Școală incluzivă”
-
4.2. Derularea competiției propriu-zise
-
4.3. Selectarea câștigătorilor și premierea acestora
Activitatea 5. Management de proiect și alte activități suport pentru implementarea proiectului
-
5.1. Asigurarea managementului de proiect – managementul resurselor umane, management financiar, managementul achizițiiilor
-
5.2. Asigurarea măsurilor de informare prin realizarea, tipărirea și distribuirea de materiale de informare, respectiv organizarea conferințelor de proiect
Rezultate previzionate:
-
Un program complex de dezvoltare profesională numit “ABCD” creat și livrat grupului țintă;
-
307 cadre didactice și/sau de sprijin participante la programe de formare;
-
5 echipe manageriale din 5 școli participante la programe de programe de formare;
-
1 program de mentorat dedicat personalizării actului învătării, cuprinzând 4 module de formare, acreditat de MENCS 25 CPT, 90 de ore, parte din programul complex de dezvoltare profesională
-
1 program de formare în domeniul leadershipului și a educației pentru caracter, acreditat MENCS, 15 CPT, 60 ore, parte din programul complex de dezvoltare profesională
-
1 un program de formare dedicat echipelor manageriale, acreditat MENCȘ, 60 ore, 15 CPT, parte din programul complex de dezvoltare profesională;
-
1 program de formare specializat dedicat unui numar de 307 cadre didactice si personal didactic de sprijin care lucrează cu copii cu CES – Modele de interventie ABA – PECS,
-
1 platforma de eLearning funcțională pentru derularea programului complex de dezvoltare profesională, pentru comunicare și diseminare proiect,
-
Un kit al mentorului – formator ;
-
Un ghid de bune practici în format electronic;
-
Un atelier de analiză, consolidare diseminare bune practici organizat cu 86 de participanți;
-
Suport de curs oferit fiecărui participant la programul complex;
-
307 planuri de dezvoltare profesionale completate și puse in practică până la finalul proiectului;
-
1 strategie pentru diminuarea riscului de abandon școlar dezvoltată la nivelul școlilor;
-
307 cadre didactice mentorate față în față și on line;
-
1 metodologie pentru acordare de stimulente;
-
50 de stimulente pentru performanță oferite participanților din grupul țintă care au participat la formare și au aplicat;
-
2 conferințe locale organizate pe tema egalității de șanse și a incluziunii școlare;
-
1 metodologie pentru competiția “Școala incluzivă”;
-
50 de proiecte pe tema incluziunii premiate în urma implementării;